Sellest, kuidas meie majas lilli ei sallita

Ma ei ole kunagi suur lillesõber olnud. Ei meeldi mulle väga lõikelilled ja hiljuti ei teinud teist nägu potitaimede osaski. Aga paratamatult tuleb vanus peale ja sellega kaasnevad.. iseärasused.

Hetkeline iseärasus on oma (poolikut) kodu kaunistada lilledega. Peamiselt ikka püsiktaimedega.

Mõni kuu tagasi otsustasin, et saagu, mis saab, meie majja tuleb esimene lillepott. Käisin K-Rautas tähtsa näoga ringi, meenutades veidi ehk džunglist põgenenud ahvi ja valisin.. ja valisin.. ja valisin. Mingi väike hääleke mu peas ütles, et ole normaalne, ära osta seda kallist jörjenit.. ja õigesti tegin. Tõin oma 3-eurose draakonipuu koju ja see.. kestis umbes kaks tundi. Härrad kassid mätsutasid seda nagu lehmad kevadist muru. Pisar tikkus silma ja natuke oli naljakas ka, sest puust jäi alles ainult õnnetu rootsuke. Peremees üritas hiljem teda veel ellu äratada, aga mingil ajal ununes see sootuks ja.. noh, sinna ta jäigi.

Mõni aeg hiljem olin juba targem ja ostsin kaktuse. Sööge seda!! Õnneks on kaktusepoiss endiselt elus, kuid lille alla ma seda siiski ei liigitaks, sest see on selline.. pisike ja nunnu ja natuke terav ja mis kõige tähtsam- peaaegu nähtamatu!

kaktus

Elasime oma nupsikuga hästi ja õnnelikult, kuni tuli sünnipäev ja mulle kingiti selline pikk ja ilus potitaim. Kohe lõi tuli põlema, et see lilleke jääb küll mu kontorit kaunistama. Ja jäigi. Kuni eilseni.. kuni mulle kingiti veel kaks potitaime. Natuke hakkas kitsas juba arvuti taga tööd tehes ja raske südamega otsustasin ühe isendi endaga koju tuua. Olles juba üsna ekspert kasside ja lillede suhetes, valisin kojutoomiseks selle, millel on paksud lehed ja idee poolest ei peaks see kasside pilku püüdma.

Koju sõites pidin korraks rabanduse saama- aga mis juhtub, kui see taim on mürgine?! Helistasin pool naissuguvõsa läbi ja googeldasin, kuniks sain teada, et kui asi nihu läheb ja kassid hambad sisse löövad, siis suuremat häda see neile ei põhjusta.

Ja siin me oleme! Tõin lille üles, esimesed uudistamised on tehtud ja tundub, et vist toimib- härradel huvi puudub. Aga eks esimene öö, nagu kõige puhul, on ikka otsustav. Kas jääme ellu või ei. Soovige igatahes edu ja lootke parimat!

kass

*Vabandust, mul pole õrna aimugi ühegi lille nimest!